:: S čím Vám pomůžeme
osobně nebo online (Zoom, Skype, Google Meet, Jitsi Meet, mail apod.)
Organizacím, pracovníkům a týmům sociálních služeb pomáháme rozvíjet kvalitu sociálních služeb, tj.:
- podpora plánování a kvalitního poskytování sociálních služeb
- hledání vhodných přístupů a postojů pracovníků v přímé práci
- zlepšení spolupráce mezi pracovníky v týmech a organizaci
- podpora manažerů řídících sociální služby
Jak to děláme?
- ADEKVÁTNĚ :: hledáme řešení na základě pohledů, potřeb, povinností a zdrojů našich klientů (pracovníků, poskytovatelů)
- KOMPLEXNĚ :: nabízíme podněty dle principů sociální práce, zásad sociálních služeb a zkušeností
- STRUKTUROVANĚ :: sjednáváme vhodnou strukturu spolupráce vzhledem k potřebám a situaci našich klientů
Nezávazně probereme Vaši situaci, aktuální potřeby, plány a cíle rozvoje.
Pak Vám nabídneme řešení na míru. A Vy se rozhodnete o spolupráci s námi.
:: Rozvoj kvality sociální služby
Kvalita sociální služby neznamená jenom soulad se zákonem a standardy kvality sociálních služeb, ale i zvýšení spokojenosti klientů i pracovníků, stejně jako zvýšení efektivity a dopadů služby na situaci klientů a cílové skupiny.
Rozvoj kvality Vaší sociální služby podpoříme:
> mapováním potřeb cílových skupin, pracovníků služby, zřizovatele ad.,> revizí procesů a nastavení metodiky a postupů práce,
> pomocí při zaváděním změny v týmu, v postojích, metodách práce apod.,
> zlepšením spolupráce a předávání informací v týmu (facilitace, workshopy ad.),
> pomocí při změnách personálního řízení týmu nebo zavedení ucelené personální strategie apod.
Takto pojaté konzultace, poradenství, metodické vedení nebo jiná podpora pracovníků a manažerů sociálních služeb je v souladu s legislativním požadavkem Standardu kvality sociálních služeb 10e - podpora nezávislého kvalifikovaného odborníka. A některé konzultace během spolupráce je vhodné uskutečnit formou skupinového workshopu s týmem služby, který lze pojmout jako školící akci uznatelnou jako součást povinného vzdělávání (viz § 111 zákona o sociálních službách).
Hlubší proces rozvoje kvality a efektivity sociální služby můžeme nastartovat pomocí auditu kvality (revize vnitřních pravidel a pracovních postupů, procesů nebo života klientů pobytových služeb ve vybraných oblastech, identifikace nedostatků i doporučení ke změnám pro rozvoj kvality a efektivity poskytování sociální služby).
:: Vzdělávání a rozvoj (profesní, osobní, týmový)
Rozvíjet dovednosti a znalosti s námi můžete na akreditovaných kurzech (akreditace MPSV), které vždy realizujeme podle potřeb a cílů organizací, které si je objednávají na klíč, a průběh přizpůsobujeme podle účastníků vzdělávání.
Aktuální termíny otevřených kurzů najdete zde.
Rozvoj můžete ale podpořit i pomocí školící akce nebo workshopu, které pro Vás připravíme plně na míru Vašim potřebám.
Workshopy jsou stejně jako akreditované kurzy součástí povinného dalšího vzdělávání pracovníků v sociálních službách a sociálních pracovníků (viz § 111 zákona o sociálních službách).
A v neposlední řadě podporuje rozvoj profesní, osobní i týmová supervize nebo koučování. Supervize i s prvky koučování, stejně jako další typy konzultací s námi je v souladu s legislativním požadavkem Standardu kvality sociálních služeb 10e - podpora nezávislého kvalifikovaného odborníka.