
S čím Vám pomůžeme
osobně nebo online (Zoom, Skype, mail apod.)
Organizacím, pracovníkům a týmům sociálních služeb pomáháme rozvíjet kvalitu sociálních služeb, tj.:
- podpora plánování a kvalitního poskytování sociálních služeb
- hledání vhodných přístupů a postojů pracovníků v přímé práci
- zlepšení spolupráce mezi pracovníky v týmech a organizaci
- podpora manažerů řídících sociální služby
Jak to děláme?
- ADEKVÁTNĚ :: hledáme řešení na základě pohledů, potřeb, povinností a zdrojů našich klientů (pracovníků, poskytovatelů)
- KOMPLEXNĚ :: nabízíme podněty dle principů sociální práce, zásad sociálních služeb a zkušeností
- STRUKTUROVANĚ :: sjednáváme vhodnou strukturu spolupráce vzhledem k potřebám a situaci našich klientů
Nezávazně probereme Vaši situaci, aktuální potřeby, plány a cíle rozvoje.
Pak Vám nabídneme řešení na míru. A Vy se rozhodnete o spolupráci s námi.
:: Rozvoj kvality sociální služby
Kvalita sociální služby neznamená jenom soulad se zákonem a standardy kvality sociálních služeb, ale i zvýšení spokojenosti klientů i pracovníků, stejně jako zvýšení efektivity a dopadů služby na situaci klientů a cílové skupiny.
Rozvoj kvality Vaší sociální služby podpoříme:
> mapováním potřeb cílových skupin, pracovníků služby, zřizovatele ad.,> revizí procesů a nastavení metodiky a postupů práce,
> pomocí při zaváděním změny v týmu, v postojích, metodách práce apod.,
> zlepšením spolupráce a předávání informací v týmu (facilitace, workshopy ad.),
> pomocí při změnách personálního řízení týmu nebo zavedení ucelené personální strategie apod.
Takto pojaté konzultace, poradenství, metodické vedení nebo jiná podpora pracovníků a manažerů sociálních služeb je v souladu s legislativním požadavkem Standardu kvality sociálních služeb 10e - podpora nezávislého kvalifikovaného odborníka. A některé konzultace během spolupráce je vhodné uskutečnit formou skupinového workshopu s týmem služby, který lze pojmout jako školící akci uznatelnou jako součást povinného vzdělávání (viz § 111 zákona o sociálních službách).
Hlubší proces rozvoje kvality a efektivity sociální služby můžeme nastartovat pomocí auditu kvality (revize vnitřních pravidel a pracovních postupů, procesů nebo života klientů pobytových služeb ve vybraných oblastech, identifikace nedostatků i doporučení ke změnám pro rozvoj kvality a efektivity poskytování sociální služby).

:: Vzdělávání a rozvoj (profesní, osobní, týmový)
Rozvíjet dovednosti a znalosti s námi můžete na akreditovaných kurzech (akreditace MPSV), které vždy realizujeme podle potřeb a cílů organizací, které si je objednávají na klíč, a průběh přizpůsobujeme podle účastníků vzdělávání.
Aktuální termíny otevřených kurzů najdete zde.
Rozvoj můžete ale podpořit i pomocí školící akce nebo workshopu, které pro Vás připravíme plně na míru Vašim potřebám.
Workshopy jsou stejně jako akreditované kurzy součástí povinného dalšího vzdělávání pracovníků v sociálních službách a sociálních pracovníků (viz § 111 zákona o sociálních službách).
A v neposlední řadě podporuje rozvoj profesní, osobní i týmová supervize, koučování nebo mentorování. Supervize i s prvky koučování, stejně jako další typy konzultací s námi je v souladu s legislativním požadavkem Standardu kvality sociálních služeb 10e - podpora nezávislého kvalifikovaného odborníka.

:: Řešení problému (ve službě, v týmu, v organizaci)
V životě každé organizace nebo týmu může nastat období, kdy se nahromadí příliš mnoho napětí nebo se naopak napětí a zapálení pro spolupráci vytratí.
Může to být způsobeno změnami v potřebách cílových skupin služeb nebo pracovníků, ale i odchody a příchody kolegů, nebo také dlouhodobým setrváváním v zaběhlých kolejích a postupech bez respektu ke změnám v potřebách pracovníků a klientů. Není nutné, aby se na úkor stability organizace z práce vytratilo nadšení pro hledání a rozvoj kvality a budování nových projektů.
Pomůžeme Vám vrátit do týmu a organizace plynulou spolupráci na společném cíli. Po nezávazné konzultaci zvolíme facilitaci jednání nebo porady, popř. facilitaci strategického jednání, workshop pro podporu společného tvoření řešení, audit kvality sociální služby apod. A to buďto jako samostatnou akci, a nebo součást více navazujících akcí k řešení problému.
Někdy se situace kolem určité sociální služby zkomplikuje natolik, že je problematické určit, jaké změny by měly nastat, aby se služba vrátila do správných kolejí nebo celkově revitalizovala.
Může to být způsobeno změnami v potřebách cílových skupin služeb nebo pracovníků, ale i odchody a příchody kolegů, nebo také dlouhodobým setrváváním v zaběhlých kolejích a postupech bez respektu ke změnám v potřebách pracovníků a klientů. Není nutné, aby se na úkor stability organizace z práce vytratilo nadšení pro hledání a rozvoj kvality a budování nových projektů.
Pomůžeme Vám vrátit do týmu a organizace plynulou spolupráci na společném cíli. Po nezávazné konzultaci zvolíme facilitaci jednání nebo porady, popř. facilitaci strategického jednání, workshop pro podporu společného tvoření řešení, audit kvality sociální služby apod. A to buďto jako samostatnou akci, a nebo součást více navazujících akcí k řešení problému.
Někdy se situace kolem určité sociální služby zkomplikuje natolik, že je problematické určit, jaké změny by měly nastat, aby se služba vrátila do správných kolejí nebo celkově revitalizovala.

